طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت های اینترنتی و فواید این سایتها(پارت اخر)

ترغیب بازدید کننده به ورود به فرآیند روانشناسی بکار گرفته شده در طراحی سایت

ترقیب به انجام کار، قدرت است و اینکه شما بتوانید مسیری برای انتقال بازدید کننده به آنچه شما میخواهید مورد نظر باشد، ایجاد نمایید از اهمیت زیادی برخوردار است.

چندرسانه ای ها

در بسیاری از پژوهش ها نشان داده شده است که استفاده از انواع واسط های محتوایی رسانه ای در یک وب سایت تاثیر زیادی دارد. در این تحقیق ها به عنوان یک مورد تحقیق نشان داده شده است که با استفاده از رسانه های غنی شده، اعم از فیلم، تصویر و صوت میتواند به تعامل بیشتر کاربر با سایت شما کمک شایانی نماید.

خستگی در تصمیم گیری

تحقیقات روانشناسی در طراحی سایت نشان داده است که اگر تعداد گزینه های پیش روی یک مشتری یا بازدید کننده زیاد باشد، احتمال اینکه مشتری نتواند هیچ کدام را انتخاب نماید بالا میرود. اگر سایت شما شلوغ باشد، نرخ پرش ها در سایت شما بالا میرود ولی نتیجه گیری از این تغییر مکان ها کمتر خواهد شد. بهتر است که از شلوغی وب سایت پرهیز شود، گزینه های انتخاب، دکمه های جابه جایی را تا جایی که امکان دارد کم و کاربردی کنید.

قالب نوشتاری

پژوهش های کاربردی در مطالعه کاربران وبسایت ها نشان داده شده است که افراد دوست دارند متن هایی با عرض های کوتاه را بخوانند تا متن هایی با عرض تمامی صفحه نمایش. بهتر است در طراحی سایت خود در صورتی که میخواهید متنی نگارش کنید، عرض صفحه را به ستون های کوتاه تر تبدیل کنید و سپس به نگارش در آن ستون ها بپردازید تا جواب بهتری بگیرید. همچنین همیشه در کنار نوشتارهای خود، از تصاویر استفاده کنید. بسیاری از محققین اثبات کرده اند که یک تصویر مناسب میتواند جایگزین هزاران خط متن شود. همانطور که در انتخاب متن و چگونگی نگارش آن باید توجه داشت در انتخاب تصاویر مرتبط با منظور ما نیز باید دقت زیادی داشت.

خیره کردن یا به قول دوستان UX کارمان WOW effect !

در صورتی که میخواهید به قسمتی از تصویر یا صفحه شما نگاه بیشتری شود، سعی کنید از علائم و روش های اشاره به آن موضوع در صفحه استفاده نمایید. آسان ترین روش استفاده از یک پیکان به سمت موضوع است یا استفاده از تصویر فردی که به موضوع مورد نظر شما خیره شده است. انسان ها موجودات اجتماعی هستند و نگاه و دید دیگران برایشان اهمیت دارد. پس سعی کنید از این روش برای اشاره درست به موضوع های خود استفاده نمایید.

ارتباط با رویدادها

استفاده از رویدادهای روزانه در چینش و چگونگی ارائه محصولات میتواند نتیجه خوبی داشته باشد. به طور مثال در فصل بهار، متناسب با رنگ طبیعت چینش محصولات و یا حتی رنگ بندی سایت میتواند به القای حس بهتری به مشتری کمک نماید.

اهمیت محتوا در طراحی سایت

اگر قصد دارید کسب و کار آنلاین راه بیندازید و یا کسب و کار خود را وارد فضای آنلاین کنید، باید بدانید که چطور آنلاین بنویسید. عبارت “محتوا، پادشاه است” در طراحی سایت را اکثر افراد شنیده اند و ممکن است امروز کمی کلیشه ای به نظر بیاید، اما اهمیت کیفیت محتوای یک سایت، هنوز به قوت گذشته باقی است و این عبارت همانند گذشته که برای توصیف اهمیت محتوای سایت به کار برده می شد، معنا دار و مهم است.

اهمیت محتوای با کیفیت در طراحی سایت

محتوای با کیفیت، عامل کلیدی در طراحی سایت برای ایجاد تعامل و برقرای ارتباط با بازدیدکنندگان سایت است. همین ایجاد تعامل ذره ذره به انجام عملیات های مهم تر، مثل انجام خرید و … منتهی می شود و کاربران را به اقدام فرا می خواند.

در زیر به مواردی اشاره می کنیم که به شما کمک می کند برای محتوای سایت خود، استراتژی بچینید و محتوای مناسب ایجاد کنید. تحقیقات در مورد مطالب مرتبط با زمینه کاری

با وب سایت هایی که محتوای مرتبط با زمینه کاری شما منتشر می کنند، ارتباط داشته باشید. از آخرین اخبار و چالش های مرتبط با زمینه فعالیت خود مطلع باشید. مطالعه زیاد شما را وادار می کند تا سوال بپرسید، ایده های خود را بررسی کرده، آن ها را گسترش دهید، جالب ترین آن ها را برگزینید و در سایت خود قرار دهید.

مخاطبان هدف خود را بشناسید

شما به خوبی آگاه هستید که چطور باید با یک کودک 5 ساله یا بهترین دوست خود و یا یک مدیر عالی رتبه، به شکل متفاوت سخن بگویید. در واقع شما می دانید که چطور سخنان خود را با مخاطبانتان تطبیق دهید تا برای آن ها قابل فهم و درک باشد. این مهم در ایجاد محتوا هم صادق است.

به عبارت کلی باید درک عمیقی از خواسته های بازار هدف خود داشته باشید. طراحی سایت فقط طراحی گرافیکی را شامل نمی شود. بلکه طراحی سایر المان های سایت هم جزو نکات بسیار مهم طراحی سایت است. پس باید بدانید که آن ها مایلند چه مطالبی را مطالعه کنند و تمرکز و تلاش خود را بر روی آن نوع مطالب بگذارید تا نتیجه مطلوبی دریافت کنید. سعی کنید محتوای پیچیده ایجاد نکنید.

محتوای شما، کاملاً بستگی به خواسته های بازار هدفتان دارد.

هدف گیری برای اقدام

ممکن است محتوای شما جذاب و مفید باشد، اما نتیجه ای که مد نظر دارید را دریافت نکنید. چرا؟

زیرا محتوای سایت شما خوانندگان و بازدیدکنندگان سایت را تشویق به انجام عمل نمی کند و آن ها را برای اقدام فرا نمی خواند. شما باید محتوایی ایجاد کنید که خوانندگان را برای اقدامی خاص فراخواند و آن ها را به ایجاد تعامل با سایت تشویق کند. انجام کارهایی مثل ثبت نام در قسمت ارسال اخبار جدید به ایمیل، خرید محصول، شرکت در رویدادهای شما و یا Follow کردن صفحه فیسبوک.

نکته دیگر: از جملات مجهول استفاده نکنید.

” زندگی شما با محصولات ما بهتر می شود”

به جای جمله بالا از این جلمه استفاده کنید:

“محصولات ما زندگی شما را بهتر می کند”

یا حتی عبارتی بهتر، مستقیم و قاطعانه که کاربران را به اقدام تشویق می کند:

“زندگی خود را با محصولات ما بهتر کنید”

مختصر و مفید

اگر می خواهید محتوای آنلاین بنویسید، با دقت و واضح این کار را انجام دهید. از بکارگیری متون طولانی و جملات اضافی بپرهیزید و حد امکان، محتوای سایت را مختصر و مفید ایجاد کنید تا از طریق کمترین کلمات، بیشترین پیغام و اطلاعات را منتقل کنید.

کاربران متن های کوتاه تر را راحت تر می خوانند و اگر با لغات مناسب و پیام های مرتبط به شکل درست پر شده باشد، بهترین تاثیر را نسبت به متن های طولانی با توضیحات فراوان دارد.


برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.