طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

ارتقاء واکنشی بودن طراحی وب سایت: طراحی تجارت الکترونیک در صفحه نمایش بزرگ(پارت 4)

ستون محصولات بیشتر

یکی از آشکارترین راه برای استفاده از فضای خالی صفحه نمایش بزرگ  در لیست های شبکه ای  طراحی سایت این است که محصولات را طوری دوباره بچینیم که در قالب ستون های نمایان شوند. این مورد به طور روز افزون شکار محصولاتی که در وب سایت وجود دارد را بهتر در صفحه نمایش نمایان می کند. در مثال بالا، کاربر وب سایت از دیدن 6 محصول در 10 محصول ارتقاء می یابد.

لیست محصولات دوباره سامان دهی می شود تا ستون های اضافه را در صفحه نمایش های بزگ متناسب کنیم.

 

این روش می تواند به طور چشمگیری لیست محصولات وب سایت را در صفحه نمایش های بزرگ بهینه کند، اما این کار را با دقت انجام دهید. اگر شمار ستون محصولات بسیار زیادی شود، خیلی سخت می شود تا بر آن ها مرور داشته باشند، زیرا کاربران چشمان شان به سختی می تواند درون لیست به گردش دربیابد و آن ها را متقاعد به خریدن از وب سایت کند.

بنابراین، محصولات وب سایت خود را به 5 تا 8 ستون محدود کنید تا کاربران را در حجمی از اطلاعات فراوان از دست ندهید.

 

لیست بزرگتر تصاویر محصولات وب سایت

راه آشکار دیگر برای استفاده مفید از فضای خالی طراحی سایت در لیست محصولات این است که هر یک از موارد لیست را از نظر اندازه ارتقاء دهیم تا متناسب صفحه نمایش کاربران وب سایت شود. این مورد مزیت قابل محسوسی را از نظر بصری در لیست های محصولات وب سایت به وجود می آورد، زیرا اطلاعات بصری موجود در محتوای وب را بزرگ نمایی کرد و به این صورت برای کاربران آسان شد تا محصولاتی که دوست دارند را ببینند.

لیست محصولات به منظور مهیا کردن تصاویر با وضوح بالا، از نظر اندازه افزایش یافتند و بصری موجود آن ها نیز بزرگنمایی شد.

 

در هر صورت، زمانی که اندازه لیست محصولات را ارتقاء می دهیم، سطح جزئیات در دسترس مربوط به آن محصول هم افزایش می یابد.

 

چینش دوباره محصولات وب سایت

هم چنان که صفحه نمایش کاربران وب سایت افزایش می یابد، با ترکیب کردن دو روش قبلی یعنی اضافه کردن ستون یا افزایش اندازه موارد موجود در لیست محصولات، ما بهترین عملکردها را در اختیار داریم. اطلاعات بصری در باره هر محصول افزایش می یابد، اما از نظر کلی تغییر زیادی نمی کند زیرا هر زمان که لیست موجودی به ارتفاع بالایی رسید، چینش محصولات دوباره عوض می شود تا یک ستون اضافه دیگری را نشان دهد و به این صورت کاربر را سردرگم نمی سازد.

لیست محصولات وب سایت از نظر اندازه افزایش می یابد و دوباره در ستون اضافه دیگری مرتب می شود.

 

این روش، آیتم های موجود در لیست از نظر اندازه افزایش می یابد تا اطلاعات بصری درباره هر محصولات نیز بیشتر نمایان شود. به علاوه وجود ستون های اضافه، شمار محصولات وب سایت نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین، هم شمار محصولات نشان داده شده و افزایش وضوح کیفیت آن، بهبود می یابد.




برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.

ارتقاء واکنشی بودن طراحی وب سایت: طراحی تجارت الکترونیک در صفحه نمایش بزرگ(پارت 3)

کلیدهای میانبر در تیتر و پاورقی

لینک های بسیار محبوب از تیتر و پاورقی می تواند در صفحه اصلی وب سایت درون یک کادر قرار بگیرد. آشکار است که لینک ها باید در متن اصلی شان در منوهای تیتر و بخش های پاورقی قابل دسترس باشند. در صفحه نمایش های بزرگ، کلیدهای میانبر به سادگی در صفحه اصلی وب سایت در دسترس است.

لینک هایی در تیتر و پاورقی که در کادر های میانبر لینک ها در صفحه اصلی وب سایت نمایان شده است.

این مورد مثال خوبی از در دسترس بودن محتوا در صفحه وب سایت می باشد، اما به صورت منتفاوت نمایان شده است. این مورد محتوای جدید نیست، تنها محتوای فعلی به گونه متفاوت نمایان شده است تا تجربه بهتری را برای کاربران وب سایت در صفحه نمایش های بزرگ رقم بزند. در این مثال، رنگ لینک های موجود در کادرها باید روشن تر باشد تا نسبت به محتوای اصلی وب سایت در جایگاه دوم قرار گیرد.

 

اسلایدهای چرخشی

پرخش های عوامل طراحی در صفحه اصلی وب سایت با موضوعات کاربردی مختلفی مملو شده است و باید با دقت تکمیل شود. در صفحه نمایش های بزرگتر، این موارد چرخشی می تواند تمام اسلاید ها را بزرگتر نشان دهد. در هر صورت، اگر اسلایدها مربع بودند و یا حتی به اندازه کافی طول زیادی داشتند، اسلایدهای چرخشی  باقی محتوای وب سایت را تشکیل می دهد. راه حل این موضوع این است که اسلایدهای چرخشی به چندین ستون همراه دو یا سه اسلاید که هر لحظه یکی از آن ها نمایان می شود، تبدیل می شود.

یک مجموعه اسلایدهای چرخشی به طرح های ستونی تبدیل شده است.

اگر شمار کلی اسلایدها  با شمار ستون ها منطبق باشد، ویژگی های تعاملی مشکل زا از این چرخش های می تواند توسط این طرح های ستونی اسلایدها از بین برود. اگر اسلایدها بیشتر از ستون ها باشد، سپس آن ها به ویژگی چرخش اسلایدها و یا یک نمایش چرخشی با ردیف های مشخص نیاز دارد.

 

سبد خرید پر و مملو

اکثر فروشندگان وب سایت های تجارت الکترونیک امیدوار هستند تا زمانی که کاربران وب سایت به سبد خرید خود مواردی را اضافه می کنند، یکی از دو عملکرد موجود اتفاق ب افتد: کاربر وب سایت به دنبال موارد بیشتری برای افزودن به سبد خرید خود بگردد، یا آیتم هایی که در سبد خریدشان موجود است را خریداری کنند. ادامه دادن جستجو برای محصولات یک وب سایت، درآمد برای آن وب را به ارمغان می آورد، اما ممکن است پشیمانی کاربر وب را نیز در پی داشته باشد- مخصوصا اگر کابر وب سایت لحظات سختی را برای جستجوی وب سایت برای محصولات دیگر داشته باشد.

سبد خرید معمولی زمانی که کاربر وب سایت مواردی را به آن اضافه می کندف نمایان می شود.

 

با قرار دادن سبد خرید کالا به صورت متحرک در کنار محتوا، به کاربران وب سایت یاد آوری می کند تا چه محصولاتی را خریداری کرده اند. این مورد به کاربران دسترسی آسانی به پروسه پرداخت می دهد و بنابراین مراحل خرید تکمیل می شود.

علاوه بر این، در طول مطالعه ما درباره جستجوی صفحه اصلی وب سایت و گروه بندی ها، کاربران مکررا این گونه مشاهده شدند که سبد کالا را به سادگی باز می کنند و به مواردی که قبلا اضافه کردند، نگاهی می اندازند. برای مثال، آن ها ممکن است سبد کالا را دوباره باز کنند تا اسم مدل دوربینی که انتخاب کرده بودند را ببینند. نمایان کردن مداوم سبد کالا برای کابران وب سایت آسان می سازد تا موارد انتخابی را بیابند، زیرا نتفاوت میان محصولات موجود در لیست وب سایت و موارد موجود انتخاب شده در سبد خرید را نمایان می کند.




برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.