طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

راهنمای دستیابی به سئوی تکنیکال (Technical SEO)(پارت 2 از 2)

روز به روز مواردی که به راحتی کاربران کمک می کنند، به معیارهای موتورهای جستجو اضافه می شوند. به طور مثال این روزها اپلیکیشن های تحت وب (PWA)، صفحات شتاب دهنده موبایل (AMP) و طراحی با اولویت موبایل (Mobile First) موارد بسیار مهمی هستند که توسط موتورهای جستجو با تمرکز و دقت زیادی پیگیری می شوند و می توانند شما را به اوج برسانند.

شرکت های تجاری باید به دنبال کسب رضایت حداکثری کاربران باشند. از طرفی دیگر شیوه های جذب مردم و کاربران نیز عامل مهمی در کسب موفقیت آن ها در سئو می باشد. این یک تکنیک است که شما را کمک خواهد کرد کاربران را جذب خودتان کنید و آن ها به بهانه های مختلف اشتیاق آمدن به سمت شما و سایتتان را داشته باشند. ارائه خدمات جدید، ارائه خدمات و محصولات با قیمت های به صرفه تر، برگزاری رویدادها و جشنواره ها و … می توانند اقدامات مفیدی برای جلب توجه کاربران باشند!

شما می توانید از این انقلاب و رنسانس به نفع خودتان استفاده کنید. اکنون موقعیتی ایجاد شده که اگر سازگار و منعطف باشید می توانید با کمی تلاش و هوش و ذکاوت به بالاترین جایگاه ها در موتورهای جستجو برسید. تفکر و تمرکز کنید و ببینید که چگونه می توانید دل مشتریانتان را به دست آورید…
6 نوع کلاه برای سئو!

کلمه ی کلاه در کنار کلمه ی سئو احتمالا برای شما آشناست چرا که عبارات “سئوی کلاه سفید” و “سئوی کلاه سیاه” را شنیده اید! بر اساس نوشته و گفته های یکی از متخصصین سئو، Edward de Bono می توانیم 6 نوع کلاه سئو را در نظر بگیریم. هرکدام از آن ها تاثیرات و اقدامات خاص خودشان را دارند و نتایج منحصر به فردی را برای سایت رقم خواهند زد. در ادامه به عنوان راهنمای دستیابی به سئوی تکنیکال این 6 نوع کلاه و 6 شیوه را به شما معرفی می کنیم و مزایا و معایب آن ها را بررسی می کنیم تا بدانید چگونه از آن ها استفاده یا پرهیز کنید.
1. سئوی کلاه سفید

یک رویکرد و شیوه ی آشنا در سئو که مرسوم ترین و متداول ترین رویکرد در میان متخصصین سئو می  باشد. این شیوه احتیاج به دیتا و اطلاعات آماری دارد. به همین منظور است که تحلیلگران و کسانی که تمرکز و اهمیت زیادی بر روی آمارها دارند، می توانند این روش را به خوبی پیاده کنند و از آن نتیجه بگیرند. فایده ی این روش آن است که شما با اطلاعات و داده های عینی و واقعی کار می کنید و می توانید با توجه به نقاط ضعف و قدرت سایت، کارتان را بهبود و توسعه بدهید. نقطه ضعف و عیب سئوی کلاه سفید نیز عدم دخیل بودن بازخوردهای کاربران است. در واقع شما فقط با اطلاعات و آمارهای مربوط به ساختار و عملکرد سایت سروکار خواهید داشت و توجهی به نتیجه دهی از سوی کاربران و میزان رضایت آن ها نخواهد شد.
2. سئوی کلاه زرد

این رویکرد می تواند جدول های استراتژی موفق را برای شما بسازد. در واقع هرکسی می تواند در این مسیر قدم بگذارد و از آن استفاده کند. همه ی ما ممکن است ذهنی سرشار از ایده های مختلف داشته باشیم که در این میان هرکدام مزایا و معایب خودشان را دارند. یک نگاه کامل و جامع می تواند میزان پتانسیل موفقیت و نتیجه بخشی آن ها را تعیین کند تا بتوانید از میان آن ها بهترین گزینه و یا ترکیبی از آن ها را انتخاب کنید.
3. سئوی کلاه سیاه

این یک رویکرد منفور در میان متخصصین سئوست چرا که منجر به نابودی یک سایت خواهد شد، امام لازم است که آن را فرا بگیرید و بدانید چگونه ایجادش کنید و از بین ببریدش! در واقع وقتی که به دنبال موانع موفقیت سایتتان می گردید، ممکن است متوجه شوید که دشمنان و رقیبانتان از این شیوه برای زمین زدن شما استفاده کرده آند پس باید بدانید چگونه با این غول بی شاخ و دم رفتار کنید!
4. سئوی کلاه قرمز

این رویکرد به عواطف و احساسات بستگی دارد. در واقع واکنش هایی که به یک ایده و یک سبک از عملکرد داده می شود را مورد بررسی قرار می دهد. این شیوه بسیار مهم و کارآمد است اما به طور ویژه برای کسانی که با کاربران خاص و هدفمندی کار می کنند بسیار مهم تر و نتیجه بخش تر است. شما با خواسته ها و اخلاقیات و عواطف کاربرانتان به طور تقریبا کاملی آشنایی دارید و با توجه به آن ها کارتان را انجام می دهید. سئوی کلاه قرمز برای رسیدن به یک سقف و یا هدف در زمینه ی مشخصی به ویژه در هنگام بازاریابی، می تواند بسیار مهم باشد به طوری که گاهی برای نتیجه گرفتن باید تمام تمرکزمان را بر روی این شیوه بگذاریم!
5. سئوی کلاه سبز

این شیوه خلاقیت و خودکفایی را می سازد. در همه ی زمینه ها بهترین کارها و روش ها پیدا شده اند، البته تا به امروز! شما می توانید بهترین روش از همین لحظه را برای خودتان خلق کنید. این رویکرد می تواند توسط همه مورد استفاده قرار گیرد چرا که همه می توانند خلاق باشند و با ایده های جدید و جذاب، روند پیشرفت و بهبود کارشان را پیگیری کنند.

تا به اینجا 5 رویکرد در سئو را به شما معرفی کردیم. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه سایر مقالات آموزشی در زمینه سئو و بهینه سازی، از صفحه ی آموزش سئو دیدن فرمایید.
6. سئوی کلاه آبی

این شیوه در واقع شیوه ای برای جمع بندی و تصمیم گیریست که اطلاعات و نشانه ها و روش های سایر کلاه ها را بررسی می کند و در نهایت یک مسیر واحد را برای پروژه مشخص می کند. سرپرست و یا مدیر پروژه باید این کلاه را بر سر بگذارد و مسیر حرکت تیم را مشخص کند. همانطور که در این مقاله به شما گفتیم، سئو مجموعه ای از اقدامات متفاوت است که تخصص های متنوع و مختلفی را نیاز دارد. به همین منظور است که سئوی کلاه آبی برای سئو و بهینه سازی سایت بسیار مهم می باشد و در تمامی پروژه ها باید مورد استفاده قرار گیرد.



برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.


راهنمای دستیابی به سئوی تکنیکال (Technical SEO)(پارت 1 از 2)

راهنمای دستیابی به سئوی تکنیکال ( Technical SEO ) را در این مطلب برای شما آماده کرده ایم. در این مقاله با Technical SEO آشنا می شوید و نحوه ی اجرا و دستیابی به آن را فرا می گیرید. از روز مطرح شدن مقوله ای به نام سئو، معیارها و شیوه های بررسی به دفعات زیادی عوض شده اند و به طور متقابل اقدامات لازم از طرف کاربران و مدیران سایت ها هم تغییر پیدا کرده است. امروزه برای رسیدن به سطحی بالا در سئو به تخصص های مختلفی نیاز است و این امر به یک کار پیچیده و تخصصی تبدیل شده است.

عوامل مهم و تاثیرگذار در سئو

سئو شامل تمامی موارد و اقداماتی می شود که برای موتورهای جستجو اهمیت دارند. مجموع این موارد تقریبا یکسان بوده است اما میزان اهمیت هرکدام و چگونگی بررسی آن ها دست خوش تغییرات شده است! از طرفی اقدامات لازم از طرف مدیران سایت ها هم تفاوت پیدا کرده اند و به همین دلیل است که می توانیم بگوییم سئو درگیر یک رنسانس شده است! شما باید از جزئیات هر یک زمینه ها و موارد دخیل در سئو اطلاع داشته باشید تا نتیجه ای قابل قبول در آن به دست آورید. ما برای شروع کار می خواهیم 4 زمینه ی اصلی و کلی در سئو و بهینه سازی را به شما معرفی کنیم:

  1. محتوا: شما باید محتوای با کیفیت و مفید برای کاربران را تولید کنید و اطمینان داشته باشید که آن ها توسط موتورهای جستجو دیده و ثبت می شوند. توجه داشته باشیدکه محتوای شما باید مفید و کاربردی باشد تا بتواند پیشرفت کند و باعث موفقیت سایت و برند شما شود. از طرفی دیگر اگر در موتورهای جستجو ثبت نشوند نیز کسی به آن ها دسترسی نخواهد داشت. عدم ثبت محتوا در موتورهای جستجو مانند برگزاری مهمانی بدون دعوت کردن مهمان است!!!
  2. ساختار سایت: ساخت و طراحی سایت با یک سلسله مراتب و ساختار اصولی بسیار مهم است. سایت شما باید سلسله مراتب درست و استاندارد و بهینه داشته باشد. همچنین URLها نیز باید دارای ساختار درستی باشند. این موارد باعث می شوند موتورهای جستجو و کاربران دسترسی و شناخت بهتری به بخش های مختلف وبسایت شما داشته باشند.
  3. تبدیل: بازدیدها و ورودی های سایت شما باید تبدیل به سود و بازدهی شوند تا عملا یک فعالیت موفق داشته باشید! تمامی موانع و مشکلات برای دسترسی کاربران به بخش های مختلف باید از بین برده شوند. همچنین شما باید اقدامات مناسب و اصولی را انجام دهید تا نرخ و میزان تبدیل در سایتتان را افزایش دهید.
  4. عملکرد و کارایی: کارایی و عملکرد سایت هرچه بالاتر باشد، میزان رضایت و سوددهی از سوی کاربران بالا خواهد رفت که همین امر باعث می شود رتبه شما در موتورهای جستجو نیز بهبود بخشیده شود! کلیه ی اقدامات مربوط به عملکرد و کارایی سایت را انجام دهید تا بهترین نتیجه ممکن را به دست آورید و کاربر بیشترین میزان کارایی را در سایت شما احساس و تجربه کند.
راهنمای دستیابی به سئوی تکنیکال (Technical SEO)

یک رویکرد جدید: بهینه سازی سایت، جستجو و محتوا

می توان گفت که بهترین و کارآمد ترین رویکرد برای سئو در حال حاضر همین نوع از نگاه می باشد! امروزه دیگر بیان عبارت ” بهینه سازی برای موتورهای جستجو ” درست نیست! در واقع شما باید همه چیز را بهینه کنید. بهینه سازی برای موتورهای جستجو، بهینه سازی برای کاربران و بهینه سازی برای خودتان! در این میان کسب رضایت کاربر مهم ترین عامل است که در مرکز کانون توجه قرار دارد به همین دلیل است که می توان گفت سئوی امروزی به 3 بخش تقسیم می شود:

  • بهینه سازی ساختار و عملکرد سایت برای کاربران
  • دسترسی و تعامل موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی با سایت و محتوای آن
  • ایجاد محتوای مفید برای کاربران که آن ها را به طور مثبت و کارآمد با سایت درگیر و مشغول کند

همانطور که همیشه می گوییم، تمام آن چه که برای سئو نیاز است، برطرف کردن نیاز و خواسته ی کاربران به بهترین شکل است. شما باید تمام مواردی ( خدمات، شیوه ارائه خدمات، بستر ارائه، شیوه جذب کاربر و … ) که بر میزان رضایت آن ها تاثیر می گذارد را رعایت کنید.

در یک کلام خلاصه، شما باید به دنبال راه ها و ترفندهایی باشید تا رضایت و آرامش و آسایش هر چه بیشتر کاربر را به ارمغان آورید.




برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.