طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

کاربرد Bootstrap در طراحی سایت

افزایش روز افزون استفاده از ابزارهای مختلف در طراحی سایت و همچنین تلاش طراحان سایت برای ایجاد سایتی کاربر پسند و زیبا موجب این شده است که استفاده از طراح های پیش ساخته در طراحی سایت امروزه بیشتر متداول شود Bootstrap نیز یکی از ابزارهای بسیار کاربردی میباشد  به طوری که به دلیل رایگان بودن محبوبیت بالایی دارد و تا به اینجا نیز نسخه سوم این ابزار کاربردی منتشر شده است.ُ طراحی وب اخیراً به یکی از مهمترین جنبه های توسعه وب سایت تبدیل شده است. این امر به این دلیل است که با طراحی وب عالی، شما می توانید برنامه ها و وب سایت های ریسپانسیو ایجاد کنید که تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهند.

Bootstrap ابزاری با منبع باز مؤثر و قدرتمند است که به نظر می رسد یکی از محبوب ترین چارچوب های front-end در جهان است. این به لطف بسیاری از قالب های بوت استرپ موجود است که توسعه رابط های کاربر را آسانتر می کند. این ابزار ابتدا برای توییتر پیش از تبدیل شدن به منبع آزاد ساخته شده بود. می توان آن را توسط هر کس که دانش پایه درJavaScript ، CSS و HTML دارد استفاده کرد زیرا یادگیری آن بسیار آسان میباشد.

آنچه باعث منحصر به فرد بودن آن می شود، توانایی ایجاد وب سایت ها و برنامه های کاملاً ریسپانسیو، mobile-friendly و با عملکردی بدون مشکل است. می توان از آن برای ایجاد دکمه ها، جداول، فرم ها، Dropdowns و بسیاری از ویژگی های دیگر استفاده کرد که با استفاده از یک پایه کد واحد می توانند در برنامه ها و وب سایت ها ادغام نماید.

کاربرد Bootstrap در طراحی سایت

Bootstrap در طراحی سایت:بوت استرپ مجموعه ای از ابزارهای کاربردی و مورد نیاز برای طراحی سایت و وب اپلیکیشن و همچنین شامل قالب های طراحی HTML مبتنی بر CSS میباشد. از این قالب ها می توان به عنوان متن ها، فرم ها، عکس ها، منو ها و… در طراحی سایت استفاده کرد. به طوری که بوت استرپ می خواهد از طراحی های پیش فرض در طراحی سایت بیشتر استفاده کنیم. و فضای بین کد نویسی و طراحی را کم کند. که این در نهایت به کاهش زمان راه اندازی پروژه می گردد. بوت استرپ دارای افزونه های جاوا اسکریپت است که به راحتی می توان از آن ها استفاده نمود بدین صورت که با edit کردن آن می توان به طراحی سایت خود جلوه های زیبایی بخشید. بوت استریپ رایگان است و در دسترس همه قرار دارد. در ضمن بهتر است قبل از استفاده از بوت استریپ به زبان های HTML و CSS و همچنین JavaScript آشنا باشید.

قبل از شروع کار با Bootstrap، چند کار وجود دارد که می بایست انجام داد:

۱- Bootstrap را از سایت رسمی دانلود نمایید.

۲-پرونده های آن را extract کنید.

۳-جستجوی سه پوشه: مثلاً. CSS ، JavaScript ، viz. شما می توانید از این موارد در هر پروژه استفاده نمایید.

۴-شروع به کدنویسی در هر ویرایشگر یا IDE دلخواه نمایید.

۵-برخی از زبان های سمت سرور را پشتیبانی می کنند که از جمله انها می توان بهASP.NET ، PHP و Ruby on Rails اشاره نمود.

در حالی که از Bootstrap استفاده می کنید، توسعه دهندگان این آزادی را دارند که بدون نگرانی فقط روی فرآیند ساختمان تمرکز کنند. این ابزار همچنین دارای الگوهای اولیه CSS و HTML است که در هنگام ایجاد تم ها پایه و اساس محکمی را برای توسعه دهندگان ایجاد می کند.

مزایای bootstrap در طراحی سایت ریسپانسیو

 سیستم شبکه ریسپانسیو: بوت استرپ دارای یک طرح مانند شبکه است که به طراحان اجازه می دهد تا حداکثر ۱۲ ستون در یک صفحه داشته باشند. با دستکاری هر یک از ۴ کلاس موجود، طرح بندی انعطاف پذیر حاصل گردد. چیدمان یک صفحه وب از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به خصوص، در صورتی که باید در یک دستگاه تلفن همراه و یک مرورگر دسکتاپ مشاهده گردد. طراحان باید اطمینان حاصل کنند که به صورت خودکار تنظیم می شود. سیستم شبکه در Bootstrap می تواند به سازماندهی عناصر یک صفحه وب کمک کند تا آنها را در هر اندازه صفحه مناسب بسازد.


استفاده آسان: همانطور که قبلاً نیز گفته شد، Bootstrap با الگوهای اولیه CSS و HTML همراه است تا برنامه نویسان کار خود را شروع نمایند. درک و استفاده از آن آسان است. طراحان می توانند از هر ویرایشگر یا IDE برای کدنویسی استفاده کنند. برنامه نویسان می توانند بسته به نیاز خود، به راحتی هر یک از بلوک های کد آماده را تطبیق دهند. این کار نه تنها باعث آسانتر شدن میشود بلکه باعث می شود ساعت های طولانی در تولید و ایجاد کد جدید صرفه جویی نمایید.


چندین مؤلفه رایگان: Bootstrap با چندین مؤلفه اسایل شده، ارائه شده است که ظاهر طراحی را بسیار آسان می کند. آنها به هیچ وجه پیچیده نیستند و به طور کلی درک و استفاده از این ابزار را آسان می کنند. CSS مشترک موجود شامل کد، تایپوگرافی، سیستم شبکه، دکمه ها، فرم ها، جداول و سبک های رسانه چاپی میباشد. قطعات شامل گروه های دکمه ای، برچسب ها، نویگیشن ها، نشان ها و صفحه بندی می شوند. اجزای جاوا اسکریپت شامل پنجره ها، نکات راهنمای ابزار، کشویی و ماژول ها است. در مورد برنامه های کاربردی، کاربران از ابزارهای اساسی و برنامه های ریسپانسیو بهره می گیرند. این و بسیاری از مؤلفه های دیگر، آسان ساختن روش های کار در یک صفحه وب را فراهم می نمایند. در هنگام ساختن یک سایت ریسپانسیو، توسعه دهندگان نیازی به رمزگذاری ندارند. گزینه ای نیز برای خرید قالب های از پیش ساخته وجود دارد که می توانند براساس نیازهای شخصی تنظیم شوند.


 ثبات داخلی: هدف اصلی اطمینان از دستیابی طراحان و توسعه دهندگان به یکنواختی در سیستم عامل های مختلف است. این هدف اصلی توسعه چارچوب بوت استرپ بود. پلتفرم Bootstrap، بر متمرکز کردن توسعه کد متمرکز شده است تا دستیابی به نتایج مداوم در همه سیستم عامل ها را برای توسعه دهندگان آسانتر کند. صرف نظر از اینکه چه کسی از این پروژه استفاده می کند، خروجی همان میباشد. این موضوع همچنین در مورد اینکه آیا در Internet Explorer ، Firefox یا Chrome انجام شده است نیز صدق می کند. توانایی حفظ این یکنواختی در سیستم عامل های مختلف، دستگاه ها و مرورگرها، همان چیزی است که Bootstrap را تا حد زیادی از سایر چارچوب ها متمایز می نماید.

کاربرد Bootstrap در طراحی سایت


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.