طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

آموزش HTML و CSS

اولین قدم برای شروع کار طراحی وب سایت یادگیری زبان‌های HTML و CSS است.

HTML چیست؟

HTML (مخفف عبارت Hyper Text Markup Language) یک زبان نشانه‌گذاری استاندارد برای ایجاد صفحات وب است. یادگیری این زبان بسیار آسان است.

HTML ساختار صفحات وب را تعیین می‌کند.

CSS چیست؟

CSS (مخفف عبارت Cascading Style Sheets) زبانی است جهت استایل‌دهی به صفحات وب. در واقع CSS تعیین می‌کند که یک عنصر HTML چگونه باید در صفحه نمایش داده شود. CSS دستورات گسترده‌ای دارد که در این آموزش سعی می‌شود تا سطح خوبی از این زبان تدریس شود.

CSS حجم کارها را کم می‌کند و به شما این اجازه را می‌دهد تا استایل صفحات مختلف را بصورت یکجا و همزمان مدیریت کنید.

یک مثال ساده برای درک بهتر کارایی زبان‌های HTML و CSS

اگر مراحل ساخت یک وبسایت را به مراحل ساخت یک ساختمان تشبیه کنیم، با استفاده از زبان HTML می‌توان اسکلت و ساختار این ساختمان را ساخت. اما برای اینکه بتوانیم تعیین کنیم رنگ دیوار‌های داخلی، نمای ساختمان و… چگونه باشد (استایل‌دهی) باید از زبان CSS استفاده کنیم.

چگونه html را یاد بگیرم؟

آموزش html رایگان : یک اشتباه بزرگی که افراد تازه کار مرتکب میشوند این است که html و css را جدا، جدا یاد میگیرند مثلا فکر میکنند اول باید html را یادبگیرند و تمام کنند و سپس اقدام به یادگیری css کنند که این کار کاملا اشتباه است. دوستان یادتان باشد html و css مکمل هم هستند و هیچ کدام به تنهایی برای ما کاربرد و نتیجه ای ندارند بنابراین حتما باید باهم یادگرفته شوند تا نتیجه بخش باشد.

یادگیری html به تنهایی به دلیل اینکه نتیجه و محصولی ندارد بسیار سخت میشود و متاسفانه آموزش های زیادی هم در سطح نت وجود دارد که اینها را مجزا آموزش داده اند که این باعث گمراهی و دلزدگی افراد تازه کار از یادگیری این موضوع مهم میشود. اما اگر html و css را باهم یادبگیرید چون در حین کار پروژه های کاربردی و نتایج ملموس تری دارید هم از یادگیری لذت میبرید و هم بصورت کاملا اصولی و استاندارد و در زمان بسیار کمتری میتوانید به تخصص برسید.

 طراحی سایت

چرا باید html و css را بصورت پروژه محور یادبگیرم؟

اینکه شما صرفا بیاید و تمام تگ های html و تمام استایل های css را یادبگیرید در نهایت چه کاربردی برای شما دارد؟ هیچی! فقط ما با کلی تگ و استایل آشنا شدید اما نمیتوانید یک وبسایت را به واسطه اطلاعاتی که بدست آوردید کدنویسی کنید، اما اگر آموزش بصورت پروژه محور باشد شما ضمن یادگیری کدها، نحوه استفاده و بکارگیری کدها در طراحی یک سایت یا صفحه وب را هم یادمیگیرید. (آقا شما هدفتون اینه که در نهایت بتونید با html css یک وبسایت طراحی کنید دیگه! پس وقتتون رو صرف موارد تئوری و اکادمیک نکنید! بیاید پروژه محور و کاربردی بر اساس نیاز بازارکار یاد بگیرید )

اگر در زمینه طراحی سایت و آموزش آن تخصص دارید آگهی رایگان خود را در سایت شهر 24 ثبت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.