طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت های اینترنتی و فواید این سایتها(پارت 1 )

طراحی سایت و صفحات وب با استفاده از HTML

HTML مخفف “Hyper Text Markup Language” است. HTML زبانی است که از آن برای نوشتن صفحات وب ایستا (استاتیک) استفاده می شود. این زبان برای مشخص کردن عناصر مختلف صفحه از یک سری تگ (برچسب) استفاده می شود. برای مثال برای اینکه یک تصویر را وارد صفحه کنیم از برچسب استفاده می کنیم و برای مشخص کردن یک پاراگراف متن مورد نظر خود را بین تگ

و

قرار می دهیم. بدین وسیله مرورگر اینترنت میتواند عناصر مختلف صفحه را شناسایی کند و آنها را نمایش دهد. مرورگرهای اینترنت کدهای HTML را دریافت می کنند و پس از تفسیر آنها را به صورت یک صفحه وب به نمایش در می آورند.

نوشتن صفحات HTML لزوماً به برنامه خاصی احتیاج ندارد. حتی با استفاده از Notepad در ویندوز هم میتوانید صفحات مورد نظر خود را طراحی کنید. صرف نظر از برنامه ای که از آن برای طراحی صفحات خود کمک می گیرید آشنایی شما با HTML میتواند تا حد بسیار زیادی در کیفیت صفحات تأثیر بگذارد.
استفاده از CSS برای قالب بندی عناصر HTML

HTML اصولاً برای مشخص کردن هویت عناصر صفحه به وجود آمد. یعنی برای اینکه مشخص شود کدام بخش صفحه یک پاراگراف است یا کدام قسمت سرفصل است و کدام بخش یک جدول است و… برای این منظور هم از یک سری تگ استاندارد ستفاده می شد. وظیفه ای که برای HTML در نظر گرفته شده بود فقط همین بود و نحوه نمایش این عناصر بر عهده مرورگرهای وب بود. برای مثال مشخصاتی نظیر فونت متن، رنگ و مشخصاتی از این قبیل را مرورگر انتخاب می کرد و HTML در قالب بندی عناصر صفحه نقشی نداشت.

به تدریج مرورگرهای بزرگ مثل اینترنت اکسپلورر و Netscape از تگهای HTML جدیدی برای قالب بندی و تعیین ظاهر صفحات وب استفاده کردند مانند تگ که برای تعیین فونت متن مورد استفاده قرار می گیرد و شناسه color که رنگ متن را مشخص می کند.

صفحاتی که با HTML 3.2 نوشته شده اند به دلیل استفاده از این تگها برای قالب بندی صفحه به کد نویسی بیشتری احتیاج و در نتیجه صفحه ای که با این روش به وجود می آید مملو از تگهای HTML می شود و در نتیجه حجم صفحات افزایش می یابد و سرعت لود شدن آنها کاهش پیدا می کند. علاوه بر این اصل جدایی محتویات صفحه از قالب آن هم رعایت نمی شود.

استفاده از استایل و شیوه نامه ها (CSS) با HTML 4.0 آغاز شد. از CSS برای قلب بندی عناصر صفحه استفاده می شود. برای مثال با آن میتوان برای قسمتهای مختلف در صفحه تصویر زمینه تعیین کرد، فونت آنها را تغییر داد، رنگ متن ها را تغییر داد و بسیاری از قابلیتهای دیگر که قبلاً در HTML وجود نداشت با CSS در دسترس طراحان قرار می گیرد.

 

طراحی سایت پویا و نوشتن صفحات پویای سمت کاربر با جاوا اسکرپت

جاوا اسکرپت گسترده ترین زبان اسکرپت نویسی مورد استفاده در اینترنت است. بسیاری در طراحی سایت از این زبان برای ساختن صفحات پویایی که در کامپیوتر کاربر اجرا می شوند استفاده می کنند. تقریباً همه مرورگرهای مشهور از این زبان پشتیبانی می کنند و اگرچه امکان غیر فعال کردن آن توسط کاربران وجود دارد اما طبق آمار جاوا اسکرپت در مرورگرهای بیش از 90 درصد کاربران اینترنت فعال است.

در حقیقت HTML را نمیتوان یک زبان برنامه نویسی دانست ولی جاوا اسکرپت یک زبان برنامه نویسی با ساختاری ساده است که میتواند عناصر HTML را بخواند، بنویسید و یا آنها را تغییر دهد. جاوا اسکرپت توانایی واکنش نشان دادن به رویداد ها را در صفحه HTML دارد. برای مثال میتوان کد جاوا اسکرپتی نوشت که در هنگام ارسال یک فرم اجرا شود.



برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24مراجعه کنید

26 نکته در زمینه اصول طراحی سایت(پارت 1 )

با سلام خدمت شما کاربران عزیز! امروز در این مطلب قصد داریم تا نکاتی مهم را درباه ی آموزش طراحی سایت برای شما بیان کنیم. امیدواریم با مطالعه ی این مطلب ، دید روشن تری نسبت به این کار پیدا کنید. ۲۶ نکته در زمینه اصول طراحی سایت را بیان کنیم. این موارد عبارتند از :

    انتخاب دامنه : سعی کنید برای وب سایت خود نامی انتخاب کنید که کاربران بتوانند به راحتی به خاطر بسپارند.
    سرویس هاستینگ : فضای هست مورد نیاز را از شرکت های معتبر تهیه نمایید.
    تکنولوژی : زبانی که قصد داریم طراحی سایت را به آن تکنولوژی راه اندازی کنیم را انتخاب می کنیم.
    انتخاب هدف : هدف از وب سایتمان را بسته به اینکه زمینه فعالیت شرکتی، فروشگاهی و … باشه رو مشخص می کنیم.
    طرح و رنگ بندی : سعی کنید طرح و رنگ بندی مناسبی برای سایتتان انتخاب کنید چرا که بیشترین تاثیر را بر روی کاربر این مورد خواهد گذاشت.
    نقشه سایت : نقشه سایت و فلوچارت واضحی برای سایت خود رسم کنید.
    محتوا : سعی کنید محتوای مناسب برای وب سایتتان تهیه کنید. کلیدواژه هایی که برای مطالب استفاده می کنید سعی کنید به صورت درستی انتخاب کنید. راهنمای کامل انتخاب کلید واژه برای سئو بهتر در وب سایت ما یعنی سایت سازان موجود می باشد.
    مخاطبان : شما باید ارزیابی صحیحی از گروه مخاطبان سایت خود داشته باشید و سایت را برای آنها بهینه کنید.
    تبلیغات : سعی کنید از تبلیغات زیاد در سایت استفاده ننمایید. تبلیغات زیاد باعث اذیت کاربران شده و در نهایت باعث کاهش بازدید سایتتان خواهد  گردید.
    پنجره های پاپ آپ : سعی کنید از پنجره های پاپ آپ در سایتتان استفاده نکنید. آمار نشان می دهند که بیش از  09 درصد کاربران بدون خواندن محتوای این صفحات آنها را می بندند.
    طراحی جذاب : طراحی ساده ولی حرفه ای برای وب سایت خود در نظر بگیرید.
    دکمه ها : سعی کنید در طراحی صفحات خود از دکمه های جذاب و با استایل جدید استفاده نمایید. بدون شک کاربران توجه بیشتری به باتن ها نسبت به لینک های معمولی خواهند کرد.
    پس زمینه : هر چقدر می توانید سعی کنید از طرح ساده تری برای پس زمینه سایتتان استفاده نمایید.


برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24مراجعه کنید

10 ویژگی وب سایت حرفه ای(بخش اخر)


5- امنیت یکی از مهم ترین ویژگی های وب سایت حرفه ای است. در طراحی وب سایت کسب و کارهای مهم به نکات امنیتی بیشتر توجه نمایید.می توانید    با گذاشتن یک گواهی امنیت ssl بر روی وب سایت خود اعتبار وب سایت خود را افزایش دهید و در نتیجه اعتماد کاربران را به وب سایت حرفه     ای خود افزایش دهید.

 6- استفاده از امکان نشر مطالب و خدمات وب سایت شما در شبکه های اجتماعی. رسانه های اجتماعی نقش مهمی در بازاریابی اینترنتی کسب و کار شما  خواهند داشت. پس در طراحی وب سایت حرفه ای امکانی را فراهم نمایید که کاربر در صورت تمایل بتواند صفحه مورد نظرش را در شبکه   اجتماعی دلخواهش به اشتراک بگذارد.

 7- نمایش مناسب وب سایت شما در موبایل یکی از مهم ترین ویژگی های وب سایت حرفه ای می باشد. طراحی شما باید خود را ابعاد نمایشگرهای مختلف تطبیق    دهد تا همه کاربران بتوانند از وب سایت شما استفاده نمایند.



8- صفحه سوالات متداول را در وب سایت حرفه ای خود حتما قرار دهید. همیشه برای کاربران و مشتریان سوالات متداول وجود دارد که ذهن آنها را مشغول کرده و آنها را دچار استرس می کند. اکثر این سوالات بین کاربران تکراری و مشخص می باشد. این سوالات را گردآوری کنید و برای آنها پاسخ های    مناسب و کوتاه پیدا کرده و در صفحه سوالات متداول وب سایت حرفه ای خود قرار دهید.

9- برای وب سایت حرفه ای خوب یک میزبان حرفه ای پیدا کنید. حتما به دنبال یک سرویس دهنده میزبانی(هاستینگ) باکیفیت و حرفه ای باشید. در  انتخاب چنین میزبانی به کیفیت سرویس دهی، مدت زمان پاسخگویی به مشکلات و در دسترس بودن توجه زیادی نمایید.

 10- لطفا از ویژگی های زیر در طراحی وب سایت حرفه ای استفاده نکنید.
     - استفاده از موسیقی
     - استفاده از Flash
     - هر چیزی که به صورت خودکار شروع به پخش یا اجرا نماید.

  - اطلاعات اضافه نظیر نوشته، تصویر و فیلم – استفاده از اینها باعث کندی و زیاد شدن مدت زمان بارگذاری صفحه می شود.



برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24مراجعه کنید