طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

معرفی انواع زبان های برنامه نویسی

معرفی انواع زبان های برنامه نویسی

زبان برنامه نویسی چیست؟ زبان برنامه نویسی یک زبان قراردادی است که مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را در بردارد و انواع مختلفی از خروجی‌ها را تولید می‌کند. زبان‌های برنامه نویسی برای پیاده سازی الگوریتم‌ها استفاده می‌شوند.
تا کنون هزاران زبان برنامه نویسی برای کاربردهای مختلف ایجاد شده است و هر ساله بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. اما تنها تعداد اندکی از آن‌ها کاربردهای گسترده و تقاضای بالا برای استخدام دارند.
اگر در ابتدای راه یادگیری برنامه نویسی باشید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که کدام زبان برنامه نویسی برای یادگیری بهتر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که نمی‌توان تعیین کرد که کدام یک از زبان‌های برنامه نویسی، خوب یا بد هستند و شما می‌بایست با توجه به علاقه‌ و با تعیین مسیر و پلتفرم مورد نظر خود، زبان برنامه نویسی مناسب برای یادگیری را انتخاب کنید.

انواع زبان‌های برنامه نویسی

اگر بخواهیم زبان‌های برنامه نویسی را بر اساس پلتفرم و بستر مورد استفاده دسته بندی کنیم، چهار دسته بندی زیر به دست می‌آیند:

زبان‌های برنامه نویسی تحت دسکتاپ

ما برای توسعه‌ی نرم افزارهای تحت ویندوز و دسکتاپ به زبان‌های برنامه نویسی تحت دسکتاپ نیاز داریم. برخی از رایج‌ترین زبان‌های برنامه نویسی تحت دسکتاپ عبارتند از: C#، C، C++، Java،Python، Perl، Visual Basic

زبان‌های برنامه نویسی تحت وب

زبان‌های برنامه نویسی تحت وب به دو دسته‌ی زبان‌های برنامه نویسی سمت کاربر (Front end) و زبان‌های برنامه نویسی سمت سرور (Back end) تقسیم می‌شوند.

برخی زبان‌های برنامه نویسی / نشانه گذاری سمت کاربر عبارتند از: HTML، CSS، JavaScript، jQuery

برخی زبان‌های برنامه نویسی سمت سرور عبارتند از: Java، PHP، Ruby، Python، ASP.NET


زبان‌های برنامه نویسی موبایل

برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌های موبایل می‌توان از زبان‌های برنامه نویسی مختص هر پلتفرم (اندروید، iOS و…) استفاده کرد. برخی از این زبان‌ها عبارتند از: C#، Java، Swift، Ruby، Javascript و Objective-C.

زبان‌های برنامه نویسی چند منظوره

برخی از زبان‌های برنامه نویسی قابلیت استفاده در چندین بخش و پلتفرم‌های مختلف دارند؛ که به این گونه زبان‌ها، زبان‌های چند منظوره گفته می‌شود. برای نمونه، زبان‌های C#، Python، Scala، GO، C++ و C از این دسته زبان‌ها می‌باشند.

پیش نیازهای برنامه نویسی

برخی از مهم‌ترین پیش نیازهای برنامه نویسی عبارتند از:

• یادگیری تایپ 10 انگشتی
• یادگیری زبان انگلیسی و اصطلاحات تخصصی برنامه نویسی
• آشنایی نسبی با کامپیوتر و اینترنت
• آشنایی با ریاضیات
• آشنایی با الگوریتم و فلوچارت

کسب درآمد از برنامه نویسی

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم؟ آیا برنامه نویسی درآمد دارد؟ در پاسخ به این سوالات می‌توان گفت که برنامه نویسی یک از پول‌سازترین مشاغل در سراسر دنیاست و شما می‌توانید به روش‌های مختلف، حتی بدون نیاز به استخدام در شرکت‌های برنامه نویسی به کسب درآمد از توانایی‌های خود بپردازید.

تنها کافی است مسیر و علاقه‌ی خود را به درستی انتخاب کرده، یادگیری را شروع کنید و همواره دانش و اطلاعات خود را به روز نگه دارید تا بتوانید برنامه‌هایی متناسب با نیازهای جدید را توسعه دهید.

سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی

داشتن یک سیستم قوی برای برنامه نویسی، می‌تواند لذت برنامه نویسی شما را افزایش دهد اما برای شروع برنامه نویسی به سیستم‌های گران قیمت نیاز ندارید و حتی سخت افزارهای ضعیف هم نیازهای شما را برطرف می‌کنند.
جالب است بدانید حتی بسیاری از افراد بدون داشتن لپ تاپ، برنامه نویسی را شروع می‌کنند. برای جزییات بیش‌تر مطالعه‌ی مقاله‌ی ” برنامه نویسی بدون لپتاپ ! اگر لپ‌تاپ نداریم چگونه برنامه‌نویسی را شروع کنیم؟ ” را در وبلاگ سون لرن پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین زبان برنامه نویسی

برخی از زبان‌های برنامه نویسی محبوبیت زیادی در دنیا دارند و می‌توانند برای برنامه نویسان این زبان‌ها ثروت زیادی به همراه داشته باشند. برخی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی عبارتند از: Python، Java، R، Javascript، Swift، C++، C#، PHP، SQL و GO.

اگر در زمینه طراحی سایت و آموزش آن تخصص دارید آگهی رایگان خود را در سایت شهر 24 ثبت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.