طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

معایب و مزایای روش کوپلینگ :

رزوهای میلگرد باعث می شوند که نیروهای پیچشی مستقیما به نیروهای محوری تبدیل شده و مسیر انتقال نیرو از یک میلگرد به میلگرد بعدی بهتر صورت بگیرد.

روش کوپلینگ در انتقال نیرو برخلاف وصله پوششی به مقاومت بتن بستگی ندارد.


فورجینگ یا جوشکاری تحت فشار گاز - طراحان آینده

یکی از معایب بزرگ سرعت کار پایین می باشد.

مقومت  لازم برای وصله های جوشی و مکانیکی :
بر اساس آیین نامه یک وصله ی جوش شده ی کامل و یا یک وصله ی مکانیکی کامل در کشش یا در فشار، حداقل باید مقاومت 1.25 برابر میزان تنش تسلیم آرماتور را تأمین کند(هرچند در فورجینگ تحت آزمایش این مقدار معمولا 0.8 تا 0.9 گزارش شده است.). استفاده از وصله ی جوش شده و یا وصله ی مکانیکی که مقاومتی حداقل معادل ۱۲۵ درصد مقاومت تسلیم میلگرد را نداشته باشد، فقط برای میلگردهای 16 و کوچکتر و با رعایت ضوابط زیر مجاز است :

١- وصله ها به صورت متناوب و با فاصله ی حداقل  mm600 به کار روند.
۲- در محاسبه ی نیروهای کششی در هر مقطع، تنش در میلگردهای وصله شده معادل مقاومت مشخصه ی وصله، ولی نه بزرگ تر از تنش تسلیم آرماتور در نظر گرفته شود. 
۳- نیروی کششی کل که در هر مقطع می تواند به وجود آید، حداقل دو برابر نیرویی که بر اساس آنالیز مورد نیاز است؛ و نیز حداقل برابر حاصل ضرب تنش MPa 140 در سطح مقطع کل فولاد موجود باشد.

بر اساس آئین نامه وصله های موجود در اجزای کششی (نظیر بندهای قوسی اجزای کششی اصلی در خرپاها و یا آویزهایی که بار را به یک سازه فوقانی انتقال می دهند، باید با یک وصله ی جوشی یا مکانیکی کامل با مقاومتی حداقل معادل ۱۲۵ درصد مقاومت تسلیم میلگرد انجام گیرد؛ هم چنین وصله های میلگردهای مجاور در اجزای کششی باید به صورت متناوب و به فاصله ای حداقل برابر با mm750 انجام شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.