طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

کاربرد Bootstrap در طراحی سایت

افزایش روز افزون استفاده از ابزارهای مختلف در طراحی سایت و همچنین تلاش طراحان سایت برای ایجاد سایتی کاربر پسند و زیبا موجب این شده است که استفاده از طراح های پیش ساخته در طراحی سایت امروزه بیشتر متداول شود Bootstrap نیز یکی از ابزارهای بسیار کاربردی میباشد  به طوری که به دلیل رایگان بودن محبوبیت بالایی دارد و تا به اینجا نیز نسخه سوم این ابزار کاربردی منتشر شده است.ُ طراحی وب اخیراً به یکی از مهمترین جنبه های توسعه وب سایت تبدیل شده است. این امر به این دلیل است که با طراحی وب عالی، شما می توانید برنامه ها و وب سایت های ریسپانسیو ایجاد کنید که تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهند.

Bootstrap ابزاری با منبع باز مؤثر و قدرتمند است که به نظر می رسد یکی از محبوب ترین چارچوب های front-end در جهان است. این به لطف بسیاری از قالب های بوت استرپ موجود است که توسعه رابط های کاربر را آسانتر می کند. این ابزار ابتدا برای توییتر پیش از تبدیل شدن به منبع آزاد ساخته شده بود. می توان آن را توسط هر کس که دانش پایه درJavaScript ، CSS و HTML دارد استفاده کرد زیرا یادگیری آن بسیار آسان میباشد.

آنچه باعث منحصر به فرد بودن آن می شود، توانایی ایجاد وب سایت ها و برنامه های کاملاً ریسپانسیو، mobile-friendly و با عملکردی بدون مشکل است. می توان از آن برای ایجاد دکمه ها، جداول، فرم ها، Dropdowns و بسیاری از ویژگی های دیگر استفاده کرد که با استفاده از یک پایه کد واحد می توانند در برنامه ها و وب سایت ها ادغام نماید.

کاربرد Bootstrap در طراحی سایت

Bootstrap در طراحی سایت:بوت استرپ مجموعه ای از ابزارهای کاربردی و مورد نیاز برای طراحی سایت و وب اپلیکیشن و همچنین شامل قالب های طراحی HTML مبتنی بر CSS میباشد. از این قالب ها می توان به عنوان متن ها، فرم ها، عکس ها، منو ها و… در طراحی سایت استفاده کرد. به طوری که بوت استرپ می خواهد از طراحی های پیش فرض در طراحی سایت بیشتر استفاده کنیم. و فضای بین کد نویسی و طراحی را کم کند. که این در نهایت به کاهش زمان راه اندازی پروژه می گردد. بوت استرپ دارای افزونه های جاوا اسکریپت است که به راحتی می توان از آن ها استفاده نمود بدین صورت که با edit کردن آن می توان به طراحی سایت خود جلوه های زیبایی بخشید. بوت استریپ رایگان است و در دسترس همه قرار دارد. در ضمن بهتر است قبل از استفاده از بوت استریپ به زبان های HTML و CSS و همچنین JavaScript آشنا باشید.

قبل از شروع کار با Bootstrap، چند کار وجود دارد که می بایست انجام داد:

۱- Bootstrap را از سایت رسمی دانلود نمایید.

۲-پرونده های آن را extract کنید.

۳-جستجوی سه پوشه: مثلاً. CSS ، JavaScript ، viz. شما می توانید از این موارد در هر پروژه استفاده نمایید.

۴-شروع به کدنویسی در هر ویرایشگر یا IDE دلخواه نمایید.

۵-برخی از زبان های سمت سرور را پشتیبانی می کنند که از جمله انها می توان بهASP.NET ، PHP و Ruby on Rails اشاره نمود.

در حالی که از Bootstrap استفاده می کنید، توسعه دهندگان این آزادی را دارند که بدون نگرانی فقط روی فرآیند ساختمان تمرکز کنند. این ابزار همچنین دارای الگوهای اولیه CSS و HTML است که در هنگام ایجاد تم ها پایه و اساس محکمی را برای توسعه دهندگان ایجاد می کند.

مزایای bootstrap در طراحی سایت ریسپانسیو

 سیستم شبکه ریسپانسیو: بوت استرپ دارای یک طرح مانند شبکه است که به طراحان اجازه می دهد تا حداکثر ۱۲ ستون در یک صفحه داشته باشند. با دستکاری هر یک از ۴ کلاس موجود، طرح بندی انعطاف پذیر حاصل گردد. چیدمان یک صفحه وب از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به خصوص، در صورتی که باید در یک دستگاه تلفن همراه و یک مرورگر دسکتاپ مشاهده گردد. طراحان باید اطمینان حاصل کنند که به صورت خودکار تنظیم می شود. سیستم شبکه در Bootstrap می تواند به سازماندهی عناصر یک صفحه وب کمک کند تا آنها را در هر اندازه صفحه مناسب بسازد.


استفاده آسان: همانطور که قبلاً نیز گفته شد، Bootstrap با الگوهای اولیه CSS و HTML همراه است تا برنامه نویسان کار خود را شروع نمایند. درک و استفاده از آن آسان است. طراحان می توانند از هر ویرایشگر یا IDE برای کدنویسی استفاده کنند. برنامه نویسان می توانند بسته به نیاز خود، به راحتی هر یک از بلوک های کد آماده را تطبیق دهند. این کار نه تنها باعث آسانتر شدن میشود بلکه باعث می شود ساعت های طولانی در تولید و ایجاد کد جدید صرفه جویی نمایید.


چندین مؤلفه رایگان: Bootstrap با چندین مؤلفه اسایل شده، ارائه شده است که ظاهر طراحی را بسیار آسان می کند. آنها به هیچ وجه پیچیده نیستند و به طور کلی درک و استفاده از این ابزار را آسان می کنند. CSS مشترک موجود شامل کد، تایپوگرافی، سیستم شبکه، دکمه ها، فرم ها، جداول و سبک های رسانه چاپی میباشد. قطعات شامل گروه های دکمه ای، برچسب ها، نویگیشن ها، نشان ها و صفحه بندی می شوند. اجزای جاوا اسکریپت شامل پنجره ها، نکات راهنمای ابزار، کشویی و ماژول ها است. در مورد برنامه های کاربردی، کاربران از ابزارهای اساسی و برنامه های ریسپانسیو بهره می گیرند. این و بسیاری از مؤلفه های دیگر، آسان ساختن روش های کار در یک صفحه وب را فراهم می نمایند. در هنگام ساختن یک سایت ریسپانسیو، توسعه دهندگان نیازی به رمزگذاری ندارند. گزینه ای نیز برای خرید قالب های از پیش ساخته وجود دارد که می توانند براساس نیازهای شخصی تنظیم شوند.


 ثبات داخلی: هدف اصلی اطمینان از دستیابی طراحان و توسعه دهندگان به یکنواختی در سیستم عامل های مختلف است. این هدف اصلی توسعه چارچوب بوت استرپ بود. پلتفرم Bootstrap، بر متمرکز کردن توسعه کد متمرکز شده است تا دستیابی به نتایج مداوم در همه سیستم عامل ها را برای توسعه دهندگان آسانتر کند. صرف نظر از اینکه چه کسی از این پروژه استفاده می کند، خروجی همان میباشد. این موضوع همچنین در مورد اینکه آیا در Internet Explorer ، Firefox یا Chrome انجام شده است نیز صدق می کند. توانایی حفظ این یکنواختی در سیستم عامل های مختلف، دستگاه ها و مرورگرها، همان چیزی است که Bootstrap را تا حد زیادی از سایر چارچوب ها متمایز می نماید.

کاربرد Bootstrap در طراحی سایت


سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی

سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی

افرادی که تازه برنامه نویسی را شروع می‌کنند معمولا در شروع کار یک سوالی ذهنشان را مشغول می‌کند. سیستم موردنیاز برای برنامه نویسی چیست؟ این افراد نگران هستند که شاید سخت افزار فعلی آنها پاسخگوی نیازهای برنامه نویسی آنها نباشد. البته همین اول کار بهتر است مشخص کنید که در چه حوزه‌ای دوست دارید برنامه نویسی کنید. به طور کلی برنامه نویسی به 3 بخش موبایل، وب و دسکتاپ تقسیم می‌شود. البته این تقسیم بندی نسبی بوده و برنامه نویسی در جاهای دیگر هم حضور دارد، اما عمده بازار را این 3 حوزه تشکیل داده اند. در ادامه سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی موبایل و وب را به طور تخصصی بررسی می‌کنیم و چند سخت افزارو لپ تاپ مناسب هم پیشنهاد خواهیم داد.

جهت خرید انواع سیستم کامپیوتر و لب تاپ از تبلیغات اینترنتی راهنمایی بگیرید و بهترین ایده با مناسب ترین برند را جهت خرید انتخاب نمایید.

سیستم موردنیاز برای برنامه نویسی وب

سیستم موردنیاز برای برنامه نویسی وب

امروزه طراحی و برنامه نویسی وب یکی از پرطرفدارترین مشاغل دنیا است. در سال‌های گذشته با بهبود زیرساخت‌های اینترنت در دنیا، بستر مناسبی برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی فراهم شد. در حال حاضر بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و پردرآمد دنیا متکی به اینترنت هستند و اختلال در شبکه اینترنت می‌تواند مشکلات جدی در زندگی روزمره مردم به وجود بیاورد. شرکت‌های زیادی نیاز به متخصص و برنامه نویس وب دارند به همین خاطر بازار برنامه نویسی وب از مدت‌ها قبل در جهان و ایران داغ بوده است.

برای برنامه نویسی وب سخت افزار خیلی قدرتمندی نیاز ندارید. با یک کامپیوتر قدیمی، یک مرورگر و یک ویرایشگر متن ساده هم می‌توانید صفحات وب مدنظر خود را طراحی کنید. برنامه نویسی با زبان‌های HTML، CSS، Javascript و کتابخانه هایی مثل Jquery و زبان سمت سروری مانند PHP به کمک یک سخت افزار ساده قابل انجام است و نیاز به منابع سخت افزاری قدرتمند ندارد. برای ساخت صفحات ساده وب سخت افزارهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم کفایت می‌کنند:

  • پردازشگر: Intel Celeron
  • RAM: 1 یا 2 گیگابایت
  • هارد: مهم نیست
  • گرافیک: نیازی ندارید

پس اگر در شروع کار برنامه نویسی وب هستید لازم نیست نگران سخت افزار خود باشید. اما می‌دانید که به مرور زمان ابزارهای طراحی وب بسیار گسترده شدند. مثلا بسیاری از طراحان برای دیزاین اولیه صفحات خود از فتوشاپ استفاده می‌کنند. یا بسیاری از برنامه نویسان وب از محیط‌های توسعه یکپارچه (IDE) مثل Jetbrains PHPStorm، Adobe Dreamweaver و غیره برای نوشتن کدهای خود استفاده می‌کنند. همینطور می‌دانیم که سایت‌های حرفه ای محدود به HTML و CSS نیستند و برنامه نویسان شاید در یک پروژه وب بخواهند چندین تکنولوژی، فریم ورک، کتابخانه و ابزارهای دیگر را کنار هم قرار دهند. پس در این حالت به سیستم پیشرفته‌تری نیاز خواهیم داشت.

معرفی 5 لپ تاپ پیشنهادی برای برنامه نویسی موبایل و وب

بهترین لپتاپ‌های برنامه نویسی

GV62 7RD Apache Pro - A

GV62 7RD Apache Pro - A یکی از لپ تاپ‌های گیمینگ و بسیار قدرتمند شرکت MSI است که توانسته حضور موفقی در بازار داشته باشد. پردازشگر این دستگاه Intel Core i7 با فرکانس بسیار خوب 2.8 GHz است که در زمان نیاز تا 3.8 GHz هم ارتقاء پیدا می‌کند. 8 گیگابایت RAM لپ تاپ به خوبی نیازهای برنامه نویسی شما را پاسخگو می‌باشد. هارد SSD به کار رفته در این لپ تاپ از فناوری NVME استفاده می‌کند و سرعت بسیار خوبی را هنگام کدنویسی تجربه خواهید کرد.

MacBook Air MQD32 2017

اگر طرفدار محصولات اپل هستید و دوست دارید در محیط مک اواس به برنامه نویسی بپردازید، مدل MacBook Air MQD32 2017 می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. یک لپ تاپ سبک و زیبا که به راحتی قابل حمل می‌باشد و از پس کارهای متوسط به آسانی برمی آید. کیبورد جزیره ای این مک بوک استاندارد QWERTY را رعایت کرده و هنگام تایپ کدها احساس خوبی به شما دست خواهد داد. همینطور باتری این دستگاه نسبت به مدل‌های قبلی قوی‌تر شده و می‌تواند مدت زمان بیشتری شارژ نگه دارد.

Microsoft Surface Pro 6

نوبتی هم باشد نوبت مایکروسافت است. با دیدن Surface Pro 6 - B احتمالا اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد این است که مگر می‌شود با تبلت هم برنامه نویسی کرد. مایکروسافت با ارائه سری‌های Surface مفهوم تبلت را تغییر داد و محصولی ارائه کرد که یک سر و گردن بالاتر از رقبایش بود. Surface Pro طراحی زیبا و منحصر به فردی دارد و در کنار ظاهر زیبا سخت افزاری قدرتمند این دستگاه را همراهی می‌کند. صفحه نمایش Surface Pro کیفیت بسیار بالایی دارد و به جز برنامه نویسی در طراحی هم می‌توانید از آن استفاده کنید.

VivoBook Flip TP410U - A

ایسوس لپ تاپ‌های خوش ساخت و متنوعی دارد. یکی از موفق‌ترین محصولات این شرکت VivoBook Flip TP410U - A نام دارد که با قابلیت‌های متنوعی که دارد می‌تواند انتخاب مناسبی برای برنامه نویسان باشد. صفحه نمایش 14 اینچی این لپ تاپ با قابلیت چرخش 360 درجه می‌تواند کاربر را وسوسه به خرید کند. همینطور ایسوس در این مدل از صفحه نمایش لمسی استفاده کرده است که در این بازه قیمتی نکته قابل توجهی به حساب می‌آید. تنوع پورت‌های این دستگاه بسیار زیاد است و هیچ مشکلی از لحاظ پورت نخواهید داشت.

Legion Y530 - F

لنوو در این محصول خود واقعا گل کاشته است. یک لپ تاپ بسیار قدرتمند که تمام نیازهای برنامه نویسی شما را برطرف می‌کند. 16 گیگابایت حافظه RAM در کنار CPU قدرتمند Core i7 8750h یک ترکیب بسیار قدرتمند ساخته است. ظرفیت ذخیره سازی این دستگاه 2 ترابایت هارد دیسک به همراه 256 گیگابایت حافظه SSD می‌باشد. باتری 3 سلولی قوی، صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، گرافیک نیمه حرفه ای، تنوع پورت‌ها، ارزش خرید بالا،بعضی از مزایای Legion Y530 هستند.


معرفی انواع زبان های برنامه نویسی

معرفی انواع زبان های برنامه نویسی

زبان برنامه نویسی چیست؟ زبان برنامه نویسی یک زبان قراردادی است که مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را در بردارد و انواع مختلفی از خروجی‌ها را تولید می‌کند. زبان‌های برنامه نویسی برای پیاده سازی الگوریتم‌ها استفاده می‌شوند.
تا کنون هزاران زبان برنامه نویسی برای کاربردهای مختلف ایجاد شده است و هر ساله بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. اما تنها تعداد اندکی از آن‌ها کاربردهای گسترده و تقاضای بالا برای استخدام دارند.
اگر در ابتدای راه یادگیری برنامه نویسی باشید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که کدام زبان برنامه نویسی برای یادگیری بهتر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که نمی‌توان تعیین کرد که کدام یک از زبان‌های برنامه نویسی، خوب یا بد هستند و شما می‌بایست با توجه به علاقه‌ و با تعیین مسیر و پلتفرم مورد نظر خود، زبان برنامه نویسی مناسب برای یادگیری را انتخاب کنید.

انواع زبان‌های برنامه نویسی

اگر بخواهیم زبان‌های برنامه نویسی را بر اساس پلتفرم و بستر مورد استفاده دسته بندی کنیم، چهار دسته بندی زیر به دست می‌آیند:

زبان‌های برنامه نویسی تحت دسکتاپ

ما برای توسعه‌ی نرم افزارهای تحت ویندوز و دسکتاپ به زبان‌های برنامه نویسی تحت دسکتاپ نیاز داریم. برخی از رایج‌ترین زبان‌های برنامه نویسی تحت دسکتاپ عبارتند از: C#، C، C++، Java،Python، Perl، Visual Basic

زبان‌های برنامه نویسی تحت وب

زبان‌های برنامه نویسی تحت وب به دو دسته‌ی زبان‌های برنامه نویسی سمت کاربر (Front end) و زبان‌های برنامه نویسی سمت سرور (Back end) تقسیم می‌شوند.

برخی زبان‌های برنامه نویسی / نشانه گذاری سمت کاربر عبارتند از: HTML، CSS، JavaScript، jQuery

برخی زبان‌های برنامه نویسی سمت سرور عبارتند از: Java، PHP، Ruby، Python، ASP.NET


زبان‌های برنامه نویسی موبایل

برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌های موبایل می‌توان از زبان‌های برنامه نویسی مختص هر پلتفرم (اندروید، iOS و…) استفاده کرد. برخی از این زبان‌ها عبارتند از: C#، Java، Swift، Ruby، Javascript و Objective-C.

زبان‌های برنامه نویسی چند منظوره

برخی از زبان‌های برنامه نویسی قابلیت استفاده در چندین بخش و پلتفرم‌های مختلف دارند؛ که به این گونه زبان‌ها، زبان‌های چند منظوره گفته می‌شود. برای نمونه، زبان‌های C#، Python، Scala، GO، C++ و C از این دسته زبان‌ها می‌باشند.

پیش نیازهای برنامه نویسی

برخی از مهم‌ترین پیش نیازهای برنامه نویسی عبارتند از:

• یادگیری تایپ 10 انگشتی
• یادگیری زبان انگلیسی و اصطلاحات تخصصی برنامه نویسی
• آشنایی نسبی با کامپیوتر و اینترنت
• آشنایی با ریاضیات
• آشنایی با الگوریتم و فلوچارت

کسب درآمد از برنامه نویسی

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم؟ آیا برنامه نویسی درآمد دارد؟ در پاسخ به این سوالات می‌توان گفت که برنامه نویسی یک از پول‌سازترین مشاغل در سراسر دنیاست و شما می‌توانید به روش‌های مختلف، حتی بدون نیاز به استخدام در شرکت‌های برنامه نویسی به کسب درآمد از توانایی‌های خود بپردازید.

تنها کافی است مسیر و علاقه‌ی خود را به درستی انتخاب کرده، یادگیری را شروع کنید و همواره دانش و اطلاعات خود را به روز نگه دارید تا بتوانید برنامه‌هایی متناسب با نیازهای جدید را توسعه دهید.

سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی

داشتن یک سیستم قوی برای برنامه نویسی، می‌تواند لذت برنامه نویسی شما را افزایش دهد اما برای شروع برنامه نویسی به سیستم‌های گران قیمت نیاز ندارید و حتی سخت افزارهای ضعیف هم نیازهای شما را برطرف می‌کنند.
جالب است بدانید حتی بسیاری از افراد بدون داشتن لپ تاپ، برنامه نویسی را شروع می‌کنند. برای جزییات بیش‌تر مطالعه‌ی مقاله‌ی ” برنامه نویسی بدون لپتاپ ! اگر لپ‌تاپ نداریم چگونه برنامه‌نویسی را شروع کنیم؟ ” را در وبلاگ سون لرن پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین زبان برنامه نویسی

برخی از زبان‌های برنامه نویسی محبوبیت زیادی در دنیا دارند و می‌توانند برای برنامه نویسان این زبان‌ها ثروت زیادی به همراه داشته باشند. برخی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی عبارتند از: Python، Java، R، Javascript، Swift، C++، C#، PHP، SQL و GO.

اگر در زمینه طراحی سایت و آموزش آن تخصص دارید آگهی رایگان خود را در سایت شهر 24 ثبت کنید.