چگونه یک بازدیدکننده را به یک مشتری همیشگی تبدیل کنیم؟
یک بازدید میتواند، دعوتنامه ضمنی برای تعامل باشد که نقطهی شروع ارتباط برای شما بهعنوان، صاحبان کسبوکار و مشتریان، از طریق یک مسیر درست است. آنچه شما میگویید، چگونه آن را میگویید، زمانی که آن را میگویید، نوع پیگیری و پیگیری از طریق قدرت تبدیل هر بازدید در طراحی سایت، بر اساس یک ارتباط عاطفیتر، فرصتی است برای افزایش وفاداری مشتری و یا پر کردن شکاف بین انتظارات مشتریان و واقعیت.
مدیریت بازدید در طول ارتباط
با بررسی پروفایلها توسط مشتری، تعامل با آن میتواند به شکست یا موفقیت ختم شود. پاسخها و نظرات بیانشده در طراحی سایت توسط مشتریان دیگر و حتی صدا و لحن میتواند، آنها را تحت تاثیر قرار دهد و باعث میشود خریداران بالقوه جدید بانام تجاری شما ارتباط برقرار کنند. تبدیل هر بازدیدکننده به یک مشتری همیشگی نشان میدهد شما در مرحله مدیریت درستی هستید.
کاهش نرخ ریزش مشتری و افزایش وفاداری آنها
هنگامیکه شما با مشتریان آینده خود ارتباط برقرار میکنید و کانون توجه تان را بهطور کامل بر روی آنها قرار میدهید، این نشان میدهد که چقدر کسبوکارتان برایتان باارزش است. هر شخص میخواهد شنیده شود و احساس مهم بودن کند و استفاده از این موضوع میتواند در کاهش نرخ ریزش مشتری کمک کند. بر روی مشتریانی که در نظرآزماییها فعالیت دارند و با بقیه تعامل دارند، تمرکز کنید.
همه بازخوردها را جمعآوری کنید
یکی از تاثیرگزارترین رفتارهای شما در ارتباط با چرخه عمر خدمات به مشتریان، استفاده از بازخورد دریافت شده برای کسب یک تجربه است که به هنگام ملاقات با مشتری میتوانید از آن استفاده کنید و فراتر از انتظاراتش، ظاهر شوید. از مشتریان بخواهیم که انتقادات و پیشنهادهای خود را بیان کنند و در یکزمان مشخص آنها را بررسی کنیم.
پاسخ در لحظه
مراقبت و حمایت خود را در لحظه به آنها ارائه دهید تا اطمینان پیدا کنند که پاسخهای بهموقع به سوا لاتشان میدهید. مانیتورینگ خودکار وبسایتهای دیگران در این عصر و زمان که مشتریان از برندها انتظار استفاده از فناوریها و تعامل بیشتر و اعلان شکایتها رادارند، ضروری است. پاسخ ندادن به نیازهای مشتری و حمایت نکردن از آنها باعث میشود رابطه بهسرعت ضعیف شود.
یافتن زمینههای مشترک
اگر میخواهید برای همیشه در ارتباط با مشتری برنده باشید و تعاملتان را حفظ کنید، تلاش کنید زمینههای مشترک با او را بیابید. پاسخ شما به آنها نباید کپی از دیگری باشد. از هر فرصتی استفاده کنید تا بتوانید با او ارتباط برقرار کنید، حرفهایش را بشنوید. زمینههای مشترک را بیابید و در طراحی سایت خود بررسی کنید. بهطور مثال اجازه بدهید که بداند چقدر شما آب انار دوست دارید و چگونه در حال تولید آن در مزرعه شهری کوچک خود هستید. به او بگویید که بهطور کامل از درد و رنجش آگاه هستید. مشتریانی که میل به یک تجارت رادارند بهاحتمالزیاد به نمایندگان خود، دوستان و خانواده خود این تجارت را توصیه میکنند و آن را تکرار میکنند.
دعوت مشتری برای پیوستن دوباره به شما
این روش ممکن است واضح باشد، بسیاری از شرکتها از این فرصت ازدسترفته استفاده میکنند تا بازدیدکنندهها دوباره به آنها بپیوندند که باید از راههای جذاب، آموزنده و واقعا قانعکننده استفاده کنند. اگر مشتری شما فرصت بررسی خدمات خانهداری را ندارد چرا به او درخواست مستقیم ندهیم؟ درخواست شما میتواند بهطور بالقوه شامل اطلاعات مفید، برنامههای مختلف ارائهشده توسط شرکتتان، دادن تخفیف و تعامل طولانیمدت با مشتری باشد. اگر شما میخواهید یک بازدیدکننده یکبار به برای همیشه مشتریتان شود، پس چرا به این رویکرد متوسل نمیشوید.
صمیمانه سپاسگزار باشید
لطفا قدر بازدیدکنندههایتان را بدانید. شما موظف هستید از او برای دریافت سود بیشتر تشکر کنید. پاسخهای مثبت، صادقانه و درست به او بدهید. به مشتریانتان اطلاع دهید که چقدر حرفهایشان برای تقویت نام تجاریتان و در پی آن تولید محصولات بهتر، تاثیرگزار است. هیچکس تمایل به تعامل با تجارت از راه دور و بیشازحد شلوغ را ندارد و برایشان قدردانی و ارزش قائل شدن مهم است.
به حداکثر رساندن تعداد ایمیلهای درخواست بررسی
طراحی وبسایت هایی مانند مشاورین و دیگر وبسایتهای مربوط به تجارت، صادقانه درخواستها را بررسی میکنند و باعث تشویق بازدیدکنندهها میشوند. بهترین بازدیدکنندهها را بهعنوان دریافتکنندههای بالقوه ایمیلهای خود که شامل پیشنهادها و… باهدف ایجاد انگیزه در آنها، انتخاب کنید. پرورش یک مشتری برای همیشه بررسی خوبی به شما میدهد. با انجام این کار، فعالیتهای بازاریابی را کاهش و احتمال رشد و پایداری درازمدت را افزایش پیدا میکند.
برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.
39 نکته برای بالا بردن نرخ تبدیل سایت(پارت آخر)
برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.